Jedzenie,  Ogólne,  Uncategorized

Dekalog Zdrowia

„Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie jako smakujesz aż się zepsujesz… ” jak pisał we fraszce Jan Kochanowski. Zdrowie jest najważniejsze, szkoda tylko, że doceniamy je w momencie choroby. Wpadło mi ostatnio kilka ciekawych artykułów o tym jak zachować zdrowie dzięki dziesięciu sposobom. Postanowiłam zebrać je w całość i stworzyć ten oto poradnik.  Jest to temat ponadczasowy, jednak w obecnej sytuacji na świecie trafiony w punkt. Zapraszam do zapoznania się z dekalogiem zdrowia.

1.Stres.

Dokładniej jego redukcja w naszym życiu pozwoli na polepszenie zdrowia. Wiadomo, że nie jesteśmy w stanie całkowicie wyeliminować stresu w życiu codziennym, ale warto nad tym pracować. Poszukajmy sposobu na złagodzenie napięcia i nauczmy się wyciszania, bo chroniczny stres prowadzi do poważnych chorób serca, zmęczenia, bezsenności, a przede wszystkim osłabia naszą odporność, co skutkuje słabszym zdrowiem.

Mniej stresu więcej życia!!!

2. Sen.

 Wystarczająca ilość snu działa na nasz organizm jak ładowarka. Regeneruje, wzmacnia i dodaje energii na kolejny dzień. Trudno powiedzieć ile dokładnie godzin snu potrzebujemy , bo każdy jest indywidualnością i ma własny rytm dobowy. Naukowcy twierdzą ,że minimum to 7-8 godzin. Znamy własne ciało i potrzeby więc sami wiemy ile snu jest w stanie nas zregenerować.

Śpijmy na zdrowie!!

3. Świeże powietrze.

Przewietrzenie umysłu i ciała doskonale wpływa na oczyszczenie i lepszą pracę płuc, wspomaga apetyt i dotlenia komórki przez co jesteśmy bardziej efektywni w pracy. Zwykły spacer potrafi zdziałać cuda i wpływa na wydzielanie endorfin i lepsze ukrwienie ciała. Wygospodarujmy więc codziennie nawet 15 minut, a na efekty nie będziemy musieli długo czekać.

Spaceruj codziennie!!!

4. Rzucenie palenia papierosów.

Palacze osłabiają swój układ odpornościowy i są dwukrotnie bardziej narażeni na infekcje niż osoby niepalące. Wszyscy znamy skutki biernego palenia więc nie będę się tu nadmiernie rozpisywać.

 Krótka piłka! Kończymy z papierochami raz na zawsze!!!

5. Zwolnij!

Nie mam na myśli jazdy samochodem, chociaż to również zapewni nam dłuższe życie. Głównie chodzi mi o tempo życia jakie obecnie prowadzimy. Pośpiech i życie w biegu osłabia nasz organizm. W pogoni za pracą, pieniądzem często zapominamy o sobie, o własnych potrzebach. Jestem doskonałym tego przykładem ,gdy codziennie rano w pośpiechu wbijam się w rutynowy tryb życia. Obecny świat dostarcza nam ogrom bodźców ,a organizm nie nadąża z ich przyswajaniem co skutkuje stresem i nerwowością. Przekłada się to na nasze relacje w pracy czy domu.

Zwolnijmy zatem aby dłużej i lepiej cieszyc się darem jakim jest nasze życie!!!

6. Kontakty.

Rodzinne kontakty są bardzo ważnym aspektem naszego życia. Pielęgnujmy je i dbajmy o to aby były szczere i przepełnione radościa i miłością. Eliminujmy wszelkie toksyczne relacje i ludzi, którzy są dla nas powodem do złości czy smutku. Jeśli nie wywołują u nas radości czy uśmiechu to nie są warci uwagi i cennego czasu, który nadmiernie marnujemy aby ich zadowolić.

„Trzymaj się z daleka od negatywnych ludzi, mają problem na każde rozwiązanie.”

7. Bądź pozytywny.

Szukaj rozwiązań, a problemy traktuj jak wyzwania. Myśl optymistycznie, a przyciągniesz pozytywnych ludzi i sytuacje. Każdy ma chwile  tak zwanej „załamki” to normalne, sztuką jest wstać z podniesionym czołem i sprostać zadaniu. Pozwólmy sobie na łzy i prośmy o pomoc gdy jej potrzebujemy. Uczmy się z lekcji jakie daje nam zycie , to nas wzmocni i uchroni przed popełnianiem tych samych błędów. Tylko głupiec nie wyciąga wniosków i nie popełnia błędów. Usmiechajmy się do otoczenia to jest jak bumerang i będzie do nas wracało.

„Uśmiech to magia, powstaje z niczego a potrafi zdziałać cuda.”

8. Żyjmy teraźniejszością.

Nie mamy wpływu na wczoraj i nie znamy jutra więc cieszmy się teraźniejszością. Chwytajmy chwilę. Znajdźmy własne miejsce na ziemi , w którym będziemy mogli wyciszyć się choćby na chwilę, dzięki temu naładujemy akumulatory i spojrzymy na wszystko „trzeźwym” okiem. To pozwoli nam osiągnąć spokój i radość.

9. Zbilansowana dieta.

Porzućmy mrzonki o dietach cud i zastosujmy zbilansowaną dietę pełną wartości odżywczych. Wzbogaćmy nasze ciało i układ odpornościowy naturalnymi składnikami , a nie sztucznymi konserwantami. Pamietajmy o wodzie i dobrych suplementach. Ruch plus odpowiednia dieta i suplementy to przepis na piękne ciało i zdrowego ducha.

10. Zaakceptuj siebie.

Moim zdaniem najważniejszy punkt programu. Jeśli pokochamy siebie i zaakceptujemy w pełni to łatwiej przejdziemy przez życie, pokochają nas też  inni. Pięknie podsumowuje ten podpunkt poniższa sentencja.

„Liczy się tylko to , jaki jest Twój stosunek do samego siebie. Inne związki sa tylko odbiciem tej relacji.” Andrew Matthews

Wymieniłam 10 najważniejszych moim zdaniem punktów do zachowania zdrowia. Mam nadzieję, że będzie to „zdrowotne dziesięć przykazań”, które wcielimy w życie i będziemy przestrzegać. Podam Wam domowy eliksir zdrowia, który wzmocni i uodporni nasz organizm dzięki wysokiej dawce witaminy C.

Domowy eliksir zdrowia

Składniki:

średni korzeń imbiru ,starty na małych oczkach

sok z dużej cytryny

sok z połowy pomarańczy

drobno pokrojona nać pietruszki

łyżeczka miodu opcjonalnie

Wszystkie składniki łączymy z letnią wodą, po około 30 minutach możemy delektować się tym pysznym eliksirem. Na zdrowie!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *