Ogólne,  Zdrowie

Żyj dłużej! Niezwykła moc spaceru

Długie zdrowe życie to marzenie wielu z nas. Do tej pory nie wymyślono eliksiru młodości, ale znaleziono sposób na wydłużenie życia. To recepta, z której może korzystać każdy bez względu na wiek czy status materialny. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Lancaster w Anglii dowodzą, że codzienny minimum 30-minutowy intensywny spacer jest w stanie wydłużyć nasze życie nawet o 15 lat.

To bardzo prosty i tani sposób na aktywność fizyczną dla każdego. Co by było, gdyby można było propagować zdrowy styl życia, jakim jest spacer i jeszcze na tym zarobić? Interesujące, prawda? Wszystkich ciekawskich zapraszam do dalszej lektury.

Kilka miesięcy temu dowiedziałam się o ciekawej aplikacji mobilnej, która motywuje ludzi do spaceru i jeszcze za to płaci. Ta aplikacja to Your Fit Way . Założeniem twórców apki była motywacja użytkowników do zdrowszego trybu życia, do ruchu. Ja to kupuję, bo ruszenie tyłka z kanapy nigdy nie było tak proste. 10 000 kroków dziennie to niezbędne minimum dla zdrowia i potrzeb aplikacji. Czym dokładnie jest ta aplikacja i jak działa? Na to pytanie odpowie Wam Piotr w poniższym filmiku.


Teraz trochę o korzyściach zdrowotnych płynących z regularnych, codziennych spacerów. Wymienię 6 najważniejszych benefitów:

1. ZMNIEJSZENIE WAGI.
Chodzenie to jeden z czynników redukujących kilogramy. Aby spacer był skuteczny, trzeba wiedzieć jak chodzić, aby systematycznie chudnąć. Przede wszystkim musi to być intensywny marsz podzielony na interwały. Zaczynamy od szybkiego, intensywnego kroku i po paru minutach zwalniamy do lekkiego spacerku i tak na przemian. Nasz organizm dostanie informację, aby zacząć spalać tkankę tłuszczową. Taki przyjemny wysiłek powinien trwać nie krócej jak 30 minut, wtedy po paru miesiącach zauważymy pierwsze efekty.

2. REDUKCJA STRESU.
Regularny ruch w tym spacery podnoszą endorfiny, czyli hormony szczęścia w naszym organizmie. Nasz mózg lepiej funkcjonuje i pozwala na ocenę sytuacji bardziej spokojnie, bez zbędnych emocji. Pandemiczne czasy to okres bardzo stresujący dla wielu z nas. Niwelując stres, zapobiegamy depresji i radośniej patrzymy na życie.

3. WZMACNIANIE WIĘZI RODZINNYCH.
Wspólny spacer z rodziną czy ukochanym to doskonały sposób na pogłębienie relacji. Swobodna rozmowa pozwala na zrozumienie drugiej strony i daje nam bezcenny wspólny czas razem. Zwalniamy tępo i jesteśmy tylko dla bliskich.

4. POTĘGOWANIE ODPORNOŚCI.
Zdrowy silny i odporny organizm lepiej broni się przed chorobami i stresem. Oprócz zbilansowanej diety i suplementacji powinniśmy ruszyć w drogę, na spacer. Ruch aktywuje komórki odpornościowe i wzmacnia nasz układ immunologiczny. Spacer w lesie czy nad morzem to dodatkowy plus, bo oprócz dodatkowej porcji tlenu czy jodu wzmacniamy nasz organizm. Spacerujmy w przyjemnych miejscach, unikajmy ruchliwych i głośnych dróg.

5. MNIEJSZA OCHOTA NA SŁODYCZE.

To moja ulubiona korzyść. Regularne spacery zmniejszają ochotę na słodycze. Poziom cukru we krwi jest uregulowany i rzadziej sięgamy po puste kalorie w postaci cukrów prostych. Zamiast batonika ruszajmy na spacer.


6. ŁAGODZENIE BÓLU STAWÓW.

 Według naukowców z Harvardu spacer to idealny sposób na łagodzenie bóli kostno-stawowych. Dzięki pieszym wędrówkom nasze stawy lepiej pracują dzięki produkcji mazi i wsparciu silniejszych mięśni.


Oczywiście jest dużo więcej pozytywnych aspektów chodzenia. Wymieniłam te najistotniejsze i mam nadzieję, że chociaż troszkę zmotywowałam Was do powstania z kanapy i ruszenia na długi spacer.

Dla wszystkich zainteresowanych zostawiam swój kod referencyjny potrzebny do aktywacji konta w aplikacji. Mam również niespodziankę dla pierwszych kilku osób w postaci 90% zniżki ( 1 $ ) za pierwszy miesiąc subskrypcji aplikacji Your Fit Way. Jeśli jesteście zainteresowani, lub macie jakieś pytania proszę o kontakt w komentarzach pod postem lub na moim Instagramie.

Buziaki

Kod referencyjny:

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *